רוצים רוצה לרדת במשקל ולהתחטב? תתחילו להאמין בעצמכם

כולנו מנסים להתחיל אורח חיים בריא, לפחות פעם בחודש ובכל פעם תירוץ אחר גורם לנו להפסיק את התהליך – הגיע הזמן להתמדה. עינת בזק, מאמנת כושר בכירה ובעלת סטודיו סטפ-אפ, מספרת על המהפך שעשתה בחייה

עינת בזק הייתה מתעמלת קרקע תחרותית, אך כאשר התגייסה לצבא היא החלה לעלות במשקל ומשם הדרך להשמנה הייתה קצרה. מספר שנים לאחר מכן היא החליטה שהיא רוצה שינוי – וכך, לאחר שנתיים של אמונה ובצעדים קטנים, היא השילה ממשקלה כ18 ק”ג (“אני כבר עשרים שנה שומרת על הגזרה והכל מתחיל באמונה ובראש”).

עינת, גרושה בת 49 (“אני עדיין מחפשת את האחד”), אמא לענבר בת ה-22, החלה את דרכה עם ירידה של כ18 קילו, אבל כאשר הייתה שלמה עם עצמה, מסלול חייה החל והיא החליטה שהיעוד שלה הוא לעזור לאנשים אחרים לאהוב את הגוף שלהם ופתחה את סטודיו “סטפ-אפ” לאימונים בהוד השרון. “דברים גדולים לא קורים ביום אחד. התחלתי להתאמן פעמיים בשבוע, ואז עליתי לשלוש וקצת, לאחר מכן לארבע ועם הזמן הרגשתי טוב עם עצמי והבנתי שאני צריכה לחזור לתחום הספורט ולהיות שם בשביל לעזור לאחרים”.

Pole dance

סטודיו סטפ-אפ כולל בתוכו אימונים מאתגרים ומיוחדים כמו ספינינג, היט, ספינינג & טאבטה, והשיא הטרנד המטורף – ריקוד על עמוד. בשונה מרוב מקומות הכושר בהם נתקלנו, אצל עינת יש הבנה של בני אדם – ומתוך ההבנה הזאת נוצרו השיעורים המשולבים לדוגמה חצי שעה אירובי (ספינינג) כאשר המשך השיעור הוא פונקציונאלי (כוח). דבר נוסף שניתן למצוא בסטודיו סטפ-אפ הוא אימוני לייב – כל שיעורי הסטודיו מועברים גם באונליין ומי שעדיין חושש מנגיף הקורונה או נמצא בבידוד, יכול להתאמן מרחוק ולהרגיש את אווירת הסטודיו – מה שהופך את הסטודיו של עינת נגיש לכל חלקי הארץ (קישור מצורף בסוף הכתבה). 

המתאמנים של עינת צועדים יחד איתה דרך ארוכה רבת שנים, יש לא מעט מתאמנים ומתאמנות שפוקדים את הסטודיו שלה כבר מעל לעשור ואף יותר ומתמכרים ליחס האישי ולתוצאות שהיא מעניקה, שזהו המבחן האמיתי. “אני ממש מנסה לייחד את הסטודיו שלי, להבין צורך של אנשים ולספק אותו. מה שחשוב בספורט הוא התמדה ואני חושבת שהתמדה נעשית ברגע שהבחירה מתאימה למתאמן וזה בדיוק מה שאני מנסה לספק למתאמנים שלי. לדוגמה, שיעור ספינ-היט, שהוא שילוב של ספינינג והיט נוצר מתוך ההבנה שיש מתאמנים שאין להם זמן להגיע לסטודיו יותר משעתיים בשבוע ויש להם צורך ורצון לשלב גם אירובי וגם כוח כדי להפיק בזמן הזה כמה שיותר, גם שריפת קלוריות וגם עבודת כוח שמטרתה חיזוק וחיטוב הגוף” מספרת עינת ומוסיפה: “אני חושבת שכל אדם שימצא את האימון הנכון לו, החיבור למאמן והאווירה שעושה לו כייף יצליח להתמיד – ומתוך הבנה שספורט זה חשוב אני מנסה לגרום למתאמנים שלי להגיע ליעדים של עצמם תוך כדי הנאה”.

Spining & Hiit

הטיפים של עינת: 

– תכניסו פעילות גופנית ללוח הזמנים שלכם, גבוה בסדר העדיפויות, גם אם אתם הורים לילדים קטנים וגם אם אתם צריכים להביא בייביסיטר במיוחד לשעה. מדובר בזמן איכות חשוב עבורכם. 

– קחו אתכם פרטנר לאימון, זה תמיד עוזר למוטיבציה ולא מוותרים אחד לשני גם כשפחות מתחשק להתאמן. 

– תחליטו על יעד הגיוני ולא רחוק מדי, למשל: “אני רוצה להגיע לכך שבעוד שלושה שבועות אני אעבוד עם משקולות כבדות יותר” או “בחצי השנה הקרובה אני רוצה לרדת חמישה קילוגרמים” או “תוך שלושה חודשים אני רוצה לעשות 30 פושאפ רצוף או להצליח לבצע עמידת ידיים”. 

– תהיו חלק מהקהילה, תמצאו את המקום שכיף לכם להתאמן בו, גם מבחינה אנושית ואנרגטית. זה משפיע מאוד. 

ליצירת קשר עם עינת בזק: 054-2224443

עינת בזק, לפני ואחרי
סטודיו סטפ-אפ
יחס וליווי אישי בתהליך לכל אחד

צילומים: אלבום פרטי

כתבות נוספות שיעניינו אותך

גלילה לראש העמוד

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותישארו מעודכנים